historie

De vereniging De Hofruiters is in 1973 opgericht en was aanvankelijk alleen een vereniging voor pony-ruiters. Een jaar later kwam er een wedstrijdtak bij en weer een half jaar later werd er een paardengroep gestart. Instructeurs van het eerste uur waren Ria Derksen, Bertus Goldsmit, Jan van den Westeringh en Wilna van den Hof.

In 1980 werden er nieuwe statuten voor de vereniging opgesteld, waarmee de vereniging officieel kwam te bestaan uit twee takken: wedstrijdruiters en recreatieruiters. In 2013 heeft de vereniging haar 40-jarig jubileum gevierd met een groots feest voor jong en oud. Begon de vereniging in 1973 met 26 leden, in 1980 waren het er 200 en nu in 2020 telt de vereniging ruim 400 leden.

De algemene vergadering van “De Hofruiters” heeft voor hun verdienste van de vereniging de volgende leden het ere lidmaatschap toegekend:

• Ine van Elferen – Slootweg
  • Marian Heering – Ceulen